Piotr Schmidt ze swoim zespołem udanie zamknął 1. dzień festiwalu 12. edycji Kartuzy Jazz Bass Days. Określenie „swój zespół” jest w tym przypadku raczej umowne, albowiem śląski trębacz koncertuje ze zmieniającym się teamem – kwintetem bądź sekstetem. Ponadto, skład osobowy bywa dość zmienny, aczkolwiek zazwyczaj na fortepianie gra Paweł Tomaszewski. Tym razem, na kameralnej scenie Kartuskiego Centrum Kultury Piotrowi towarzyszyli również: Jakub Olejnik (kontrabas), Sebastian Frankiewicz (perkusja) i Jakub Mizeracki (gitara).
Muzycy zaprezentowali mieszany program oparty o zawartość ostatnich dwóch instrumentalnych projektów trębacza zrealizowanych pod szyldem Piotr Schmidt International Sextet: Hearsay (2023) oraz Komeda Unknown 1967 (2022). [koncertowa premiera tego projektu miała miejsce w 2021 roku podczas Love Polish Jazz Festival – zdjęcia tu – od. red.]. Koncert zamknęła kołysanka z filmu „Dziecko Rosemary”.
Pozostałe galerie: dzień 1. – EABS, Marcin Wądołowski, dzień 2. – Tomasz Chyła Quintet, S.E.A. Trio feat. Dave Douglas
Marek J. Śmietański
PS. Fotorelacja przygotowana dzięki organizatorom festiwalu Kartuzy Jazz Bass Days.
Wszystkie fotografie i teksty opublikowane w Muzycznej Hiperprzestrzeni podlegają ochronie prawnej. Powielanie treści, ich kopiowanie, przedruk i przetwarzanie z zastosowaniem jakichkolwiek środków elektronicznych, zarówno w całości, jak i w części oraz dalsze rozpowszechnianie jest zabronione bez zgody autorów (zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.).