Jedna z recenzji niedawno wydanej płyty Agnes Obel Citizen Of Glass (2016) rozpoczynała się określeniem „Muzyka klasyczna w nowoczesnym wydaniu” [Natalia Ostaszewska, portal So!Music]. Polscy (ale nie tylko) fani duńskiej wokalistki i pianistki mieli niewątpliwą przyjemność przekonać się o tym na żywo. Dwa koncerty cieszyły się tak wielkim zainteresowaniem, że miejsca siedzące zostały dość szybko wyprzedane, a z kupnem niewielkiej ilości stojących też nie było łatwo – kto czekał z tym do ostatniej chwili, nie miał już wyboru i musiał jechać do Gdańska. Agnes pojawiła się na scenie Starego Maneżu wraz z trzema instrumentalistkami, które również wspomagały ją wokalnie. Z oczywistych względów wykonania koncertowe musiały być inne niż studyjne, jednak wykorzystanie wielu rozmaitych instrumentów, w szczególności dwóch wiolonczel, melotronu, celesty czy cytry ujawniły niedowiarkom ścisłe związki twórczości Obel z muzyką klasyczną… Zgodnie z założeniem artystki, koncert był względnie krótki. Mimo tego niemal wszystkie utwory z nowego albumu wypełniły połowę setlisty. Różnorodność aranżacji, pomimo momentami niełatwej w odbiorze muzyki, jak i bogata gra świateł, zdecydowanie usatysfakcjonowały większość publiczności zgromadzonej w Starym Maneżu.
Zdjęcia z występu gościa specjalnego – Lisy Hannigan – można obejrzeć TUTAJ.
Marek J. Śmietański
PS. Dziękujemy organizatorowi – warszawskiemu klubowi Stodoła – za akredytację foto.